Proč nemáme v ČR obchodní zástupce a obchody
Následující otázky dostáváme často: 1. Proč nemáte obchodní zástupce, 2. proč neotevíráte vlastní obchody a 3. proč nemůže zboží RUSCONA a GLAMORA prodávat nehtové studio? Všechny otázky bychom mohli smáznout jednou větou, ale myslíme si, že si zasloužíte podrobnější vysvětlení. Takže to vezmeme hezky postupně, otázku za otázkou, a to včetně širšího kontextu.
Proč nemáme obchodní zástupce?
Obchodní zástupci, nebo prostě krátce obchoďáci patří k tradicím velkých síťových značek. Jejich účelem vždy bylo navazovat lokální kontakty a zkracovat cestu mezi značkou, jejím vedením, marketingem, obchodem a koncovými klienty. RUSCONA obchoďáky nemá. A má to následující důvody:
- RUSCONU od začátku stavíme jako značku maximálně otevřenou, s plochou manažerskou strukturou. To znamená, že odřezáváme zbytečné manažerské role a udržujeme si přímý kontakt s našimi spolupracovníky i zákazníky. Jinými slovy nepotřebujeme obchoďáka, aby nám zprostředkoval kontakt s vámi. Kontakt s vámi máme stoprocentně přímý od začátku. Dopíšete se nám přes email, dovoláte telefonem, můžete položit otázku ve FB skupině/komunitě a konečně jsme vám k dispozici osobně. Na otázky vám odpovídají vyškolení pracovníci a většinou také vedení značky a společnosti samotné. Zkrátka jsme vám vždy k dispozici, nasloucháme vám a reagujeme na vaše dotazy, přání.
- Obchoďáci stojí spoustu peněz. Jejich odměna se sice váže na výkon, ale bychom dokázali udělat dostatečný výkon, který zaplatí dobrého obchoďáka, museli bychom výrazně nahoru s marží a cenami. To však nechceme. I když naše produkty mají TOP kvalitu, za kterou si tzv. prémiová konkurence účtuje o desítky procent vyšší ceny, držíme ceny na úrovni, kterou si můžete dovolit. I díky tomu, že nemáme obchoďáky nebo hromadu, často zbytečných, obchodů.
Proč neotvíráme vlastní obchody?
- Důvod, proč bezhlavě neotvíráme kamenný obchod za obchodem, jsou zase náklady. Vysoké náklady na provoz kamenného obchodu šetříme a investujeme do vývoje produktů, nižší marže a tedy i nižších cen, které dělají naše špičkové produkty dostupnější. Na druhé straně, v tomto případě víme, že fyzický kontakt s produktem má smysl. A tak rozvíjíme koncept shop-in-shopů a stavíme pro vás reprezentativní kontaktní a školící místa většinou vč. meziskladů.
- Shop-in-Shop je naše cesta k tomu, jak vám dát možnost si fyzicky prohlédnout produkt v atraktivním prostředí a nemuset táhnout náklady na širokou síť obchodů s malou návštěvností. Ač vám totiž někdo může tvrdit opak, víme z vlastní zkušenosti, že kamenný obchod se musí živit hlavně vysokou marží. Návštěvnost specializovaných prodejen totiž zázračně nevyroste. Shop-in-Shop stojí na novém designovém konceptu brandovaných salonů Ruscona prime studio, který představíme v březnu 2020.
- Reprezentativní školící centra a lokální sídla. Tak jako má RUSCONA moderní školící centrum a sídlo v Poltári, kde vznikla, bude mít od dubna 2019 moderní školící centrum, sídlo a mezi sklad ve Zlíně, v ČR, odkud se rozesílá do celého Česka nebo třeba i Rakouska. V tomto moderním a příjemném prostředí se vám dostane špičkové péče a můžete si prohlédnout a zakoupit celý sortiment RUSCONY, GLAMORY, STALEKSu nebo třeba MagPie třpytek. Místo průměrných 20 obchodů pro vás postavíme jedno pořádné sídlo a pár špičkových shop-in-shopů.
Proč nehtová studia neprodávají RUSCONU či GLAMORU?
- Protože k tomu není žádný důvod, viz. odpovědi výše. Máme s vámi přímý kontakt a objednávku uděláte snadno online. Zboží dostanete do jednoho dne, takže nejde ani příliš o zkrácení ceny zboží k vám. Výhoda rychlejší cesty zboží ke klientovi se tedy prakticky vytrácí.
- A zase, museli bychom změnit cenovou politiku a prodávat za vyšší ceny, abychom nabídli prodejci zajímavou marži. Místo toho držíme cenu na takové úrovni, aby pro vás byly RUSCONA či GLAMORA stále dostupné a kvalita byla nejvyšší možná.
- Nový koncept shop-in-shopů se navíc kamenné prodejně přiblíží. Takových míst nebude mnoho, spíše naopak. Když už však vzniknou, bude to výjimečné, krásné místo, kde vám bude dobře a dostane se vám špičkových služeb.
S láskou váš RUSCONA/GLAMORA tým ČR
Za All Day Digital s.r.o. Denisa Zezulková, COO